Tematy na miesiąc wrzesień


W przedszkolu

1. Jak miło się spotkać

2. W moim przedszkolu

3. Dzień w przedszkolu

4. Przedszkolny savoir-vivre

5. Pomagamy sobie


Moja miejscowość

1. Mój dom

2. W mieście

3. Moje miasteczko i moja wieś

4. Bezpieczna droga do przedszkola

5. Bezpiecznie na ulicy


Ja, ty i środowisko

1. Moje ciało

2. Jak „działa” człowiek

3. Higiena

4. Dbamy o siebie i innych

5. Dbamy o czystość


Dary jesieni

1. W koszu Pani Jesieni

2. Warzywa i owoce

3. Warzywny teatrzyk

4. Pyszne i zdrowe

5. Zdrowie na talerzu


Drodzy Rodzice zapraszam w środę 1 września na godzinę 08:00 na zebranie dotyczące organizacji pracy i wszelkich działań w roku szkolnym 2021/2022 w Punkcie Przedszkolnym. Wejście do budynku od ul. Zblewskiej w reżimie sanitarnym. Pozdrawiam gorąco.




Plan pracy na czerwiec.

Tematy kompleksowe:

1. Uśmiech dzieci:

- Dziecko

- Dzieci z różnych stron świata

- O czym marzą dzieci?

- Boże Ciało

- Śmiech to zdrowie

2. Podróże:

- Wielcy podróżnicy

- Podróż balonem

- W bibliotece

- Podróż do krainy baśni

- Morskie głębiny

3. Lato:

- Letnia pogada

- Uff - jak gorąco!

- Jak zachować się w czasie burzy?

- Bezpieczne wakacje.

- Lato w sztuce.

4. Wyruszamy w świat:

- W dżungli.

- Jedziemy w góry.

- Zabawy na podwórku.

- Żegnamy przedszkole.

- Idziemy do szkoły.





Plan pracy na maj w grupie "Motylki".

Tematy kompleksowe:

1. Wycieczka po Polsce

- Flaga , godło , hymn, prezydent

- Warszawa - stolica Polski

- Kraków- dawna stolica Polski

- Na Wawelu

2. Wiosenny koncert

- Na wiosennej łące

- Wiosenny sad

- W filharmonii

- Owady

- Organizujemy koncert

3. Woda

- Ile wody jest na świecie?

- Staw

- Skąd się bierze woda w kranie?

- Eksperymenty z wodą

- Pojazdy na wodzie

4. Dzień Mamy i Taty

- Moja mama czarodziejka

- Supertata

- Moja rodzina

- Moje rodzeństwo

- Przyjęcie dla naszych rodziców.





W kwietniu u "Motylków".

Tematy kompleksowe:


Z głową w chmurach

1. Niebieski jak niebo

2. Kosmos

3. Astronauta

4. Pilot

5. Budujemy pojazd kosmiczny


Wiosna na wsi

1. Domy zwierząt

2. Gospodarstwo

3. Czarna krowa w kropki bordo

4. Kwoka

5. W gospodarstwie


Wiosna w ogródku

1. Czego rośliny potrzebują do życia

2. Co wyrośnie z cebuli?

3. Wiosenny ogródek

4. Zakładamy zielony ogródek

5. Robimy wiosenną sałatkę


 Dzień Ziemi

1. Jest tylko jedna Ziemia

2  Jak dbać o ziemię?

3. Segregujemy odpady

4. Sprzątamy naszą okolicę

 5.Ekozabawki







Plan pracy na marzec w grupie "Motylki"

Tematyka miesiąca:

1. Wynalazki:

- Jak to kiedyś było?

- Maszyny, samoloty, samochody.

- W laboratorium.

- Historia roweru.

- Wulkany.

2. Ciepło- zimno:

- Ciepło- zimno.

- Foki w Bałtyku.

- Lody.

- Skąd się bierze ciepło w naszym domu?

- Historia herbaty.

3. Przedwiośnie.

- Przedwiośnie.

- Ul Uli.

- Przyroda budzi się do życia.

- Wiosenne kwiaty.

- Bociany.

4. W marcu, jak w garncu".

- Przyszła wiosna.

- W marcu, jak w garncu.

- Polskie przysłowia.

- Jak się ubierać wiosną?

- Marzanna.

5. Wielkanoc:

- Przygotowania do Wielkanocy.

- Tradycje i zwyczaje wielkanocne.

- Szykujemy koszyk wielkanocny.

- Co było pierwsze- jajko czy kura?

- Wielkanoc w naszym domu.


Dziękuję mamusi Kasi,  Pani Magdalenie Budnik za upieczenie pysznych rogalików na bal karnawałowy.  




W lutym u "Motylków".

Tematyka miesiąca:

1. Na śniegu. Poznajemy zimę.

- Dlaczego zimą jest zimno?

- Zimą ubieramy się ciepło.

- Zimowy krajobraz.

- Zima w sztuce.

- Bezpieczne zabawy na śniegu.

2. Karnawałowe zabawy.

- W karnawale same bale.

- Szykujemy stroje na bal.

- Bal pingwinów.

- Fale, loki, koki.

- Karnawał na świecie.

3. Sporty zimowe.

- Dyscypliny sportowe.

- Sporty zimowe.

- Raz wygrywam, raz przegrywam.

- Urządzamy zawody sportowe.

- Czy można uprawiać sporty zimowe w ciepłych krajach?

4. Zawody.

- Po co są zawody?

- W sklepie.

- Czym się zajmują moi rodzice?

- Kim chcesz być w przyszłości?

- Nietypowe zawody.






Styczeń - plan pracy.

Tematyka miesiąca:

1. Nowy Rok.

- Witamy Nowy Rok!

- Nasze marzenie i plany.

- Jak się mierzy czas?

- Cztery pory roku.

- Tydzień dzieci ma siedmioro.

2. Dzień Babci i Dziadka.

- Dzień Babci.

- Dzień Dziada.

- Kiedy dziadkowie byli mali.

- Opowieści babci i dziadka.

- Wspólne chwile z dziadkami.




Plan pracy na grudzień.

Tematy kompleksowe:

1. Pomagamy sobie nawzajem

- Skąd się wzięły mikołajki?

- Mikołaj, który spełnia marzenia.

- Robimy prezenty.

- Obdarowujemy innych.

- Mikołajki.

2. Przygotowanie do świąt

- Niedługo święta- kiedyś, dziś.

- Kiermasz świąteczny.

- Na poczcie.

- Robimy ozdoby.

- Zapachy świąt.

3. Tradycje bożonarodzeniowe w różnych krajach

- Tradycje bożonarodzeniowe w Polsce.

- Święta w Wielkiej Brytanii.

- W fabryce Świętego Mikołaja.

- Pierwsza gwiazdka.

- Pierwsza gwiazdka.





Omówienie edukacji dzieci w grupie "Motylki".

Drodzy Rodzice

Ponieważ nie możemy spotkać się na zebraniu w przedszkolu podzielę się z Państwem najważniejszymi wiadomościami dotyczącymi edukacji Waszych dzieci.


Grupa 7 „Motylki” liczy 20 dzieci - 7 dziewczynek i 13 chłopców. Są dzieci pięcio i sześcioletnie. Sześcioro dzieci uczęszcza do punktu przedszkolnego pierwszy rok.

Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola i nie mają trudności z adaptacją. Przedszkolacy dobrze radzą sobie z czynnościami samoobsługowymi i higienicznymi. Potrafią umyć ręce, właściwie zachować się w toalecie, zdjąć i ubrać odzież wierzchnią. Ich sprawność ruchowa jest na dobrym poziomie. Dzieci lubią brać udział w różnorodnych zabawach ruchowych. Dwoje dzieci posiada obniżoną sprawność z tego zakresu, niechętnie uczestniczą w zabawach ruchowych, trzeba ich zachęcać do tego rodzaju czynności. Dzieci na zajęciach w większości dobrze wykonują powierzone zadania, są zaciekawione nimi, chętnie konstruują wytwory z różnorodnych klocków, przestrzegają wspólnie ustalonych norm i zasad kodeksu grupowego. Sprawność manualna przedszkolaków jest poniżej przeciętnej, szczególnie u dzieci pięcioletnich. Trudności z trzymaniem przyborów posiada czworo dzieci. W grupie są leworęczne trzy osoby, których prace manualne są znacznie poniżej wieku i wykonane niedokładnie. W większości dzieci potrafią podzielić wyrazy na sylaby i zdanie na wyrazy, podając ich liczbę. Wiele trudności sprawiają dzieciom sześcioletnim zabawy z głoskami, gdyż 7/11 maję trudności ze słuchem fonematycznym, głównie z dokonaniem analizy i syntezy wyrazów o prostej budowie fonetycznej oraz podaniem słów na określone głoski. Trzynaścioro dzieci nie wymawia prawidłowo wszystkich głosek – 6 dzieci pięcioletnich i 5 sześcioletnich.

Od połowy września i w październiku dokonywałam obserwację i diagnozę u dzieci starszych z 4 obszarów autorstwa Agnieszki Bieli w oparciu o karty diagnozy wydawnictwa WSiP „Karty diagnozy” oraz „Kartę wymowy”. Dzieci pięcioletnie były diagnozowane na podstawie karty obserwacyjnej. Zestawienie wyników dzieci wyłoniło ich mocne i słabe strony, pozwoliło poznać umiejętności w wykonywaniu różnych zadań, zachowanie w grupie, znajomość pojęć matematycznych, zainteresowania, stopień przygotowanie do nauki czytania i pisania itp. Po przeprowadzonej diagnozie sześciolatków wynika, że 9 dzieci osiągnęło wysoki poziom w punktacji.

Z dziećmi zakwalifikowanymi do grup wyrównawczych prowadzona będzie systematyczna praca.

I Praca w zakresie rozwijania sprawności manualnej i ruchowej dzieci.

Dzieci wymagające ćwiczeń: 4 dzieci.

Wykorzystywać będę w dużym stopniu elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz , karty wyrównawcze oraz stosować będę ćwiczenia rozwijające motorykę dużą i małą.

II Praca w zakresie rozwijania mowy i myślenia.

  1. Mowa i wymowa

Dzieci wymagające ćwiczeń logopedycznych : 13 dzieci. Stosować będę ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne oraz ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy.

B) Myślenie

Dzieci wymagające pracy: 4 dzieci

Stosować będę ćwiczenia polegające na zachęcaniu do opowiadań, wypowiedzi na określony temat, rozwiązywania zagadek, omawiania historyjek obrazkowych i wyciągania wniosków, układania obrazka z części i zagadnień dotyczących pojęć matematycznych.

C) Percepcja wzrokowa

Dzieci wymagające pracy: 6 dzieci

Prowadzić będę różnorodne ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość i percepcję wzrokową wykorzystując różne wzory prac , układanie puzzli i obrazka z części o różnym stopniu trudności. Wyszukiwanie podobnych lub takich samych obrazków, elementów, znaków, symboli.

Układanie szeregów geometrycznych wg wzoru i wg własnych pomysłów.

Zapamiętywanie treści obrazków, ukazywanych w krótkich ekspozycjach

Układanki geometryczne płaskie czy patyczkowe wg wzoru i wg własnych pomysłów

D) Percepcja słuchowa:

Dzieci wymagające pracy: 8 dzieci

Dzieci będą na zajęciach i podczas różnorodnych zabaw ćwiczyć analizę i syntezę wyrazu, nazywać głoski w nagłosie, wygłosie, śródgłosie, liczyć głoski, określać miejsce głosek w wyrazie, dzielić wyrazy na sylaby, podawać wyraz na zadaną głoskę. Odtwarzać    i tworzyć rytmy oraz rozróżniać dźwięki z otoczenia.

W razie pytań dotyczących edukacji Waszych dzieci proszę o kontakt telefoniczny 16 i 17 listopada w godzinach od 16.00 do 18.00.


Pozdrawiam i życzę wiele zdrowia.





W listopadzie u "Motylków"

Tematy kompleksowe:

1 Listopadowe wieczory z rodziną

- Jak się nie nudzić w listopadowe wieczory?

- Teatr

- Książki

- Gry planszowe

- Moje hobby

2. Zabawy w film

- Idziemy do kina

- Film animowany

- Kręcimy film

- Praca aktora

3. Z kamerą wśród zwierząt

- Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

- Skąd się bierze wełna?

- Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę

- Dziwne zwierzęta

- Jakie to zwierzę?

4. Nasi pupile

- Psy

- Koty

- Jak dbać o zwierzęta?

- Papugi 

- Weterynarz





Plan pracy na październik w grupie "Motylki"/

Tematy kompleksowe:

1. Jesienne krajobrazy

- zwierzęta w lesie

- kolory jesieni

- park jesienią

- za co lubię jesień

- jesień w sztuce

2. Owoce i warzywa jesienią

- jesienny sad

- ogród warzywny

- co się kryje w spiżarni?

- jesienne smakołyki

- owocowe i warzywne pyszności

3. Jesienna pogoda

- jesienna szaruga

- ubieramy się ciepło

- dni są coraz krótsze

- skąd się bierze deszcz?

- jak brzmi jesienna muzyka?

4. Indiańska wioska

- moje ciało

- zmysły

- poznajemy Indian

- budujemy tipi

- festiwal tańca

5. Jesienią dbamy o zdrowie

- dbamy o czystość i higienę

- a psik

- wizyta u lekarza

- ruch to zdrowie

- zdrowe odżywianie




Plan pracy na wrzesień w grupie "Motylki".

Tematy kompleksowe:

1.Wesołe przedszkolaki

- Pierwszy dzień w przedszkolu.

- Kodeks przedszkolaka.

- Nasza sala.

- Nasze ulubione zabawy.

- Wesołe przedszkolaki.

2. Wakacyjne wspomnienia.

- Wakacyjne wspomnienia.

- Jak podróżujemy?

- Co się schowało w bursztynie?

- Co się schowało w skale?

- Kopalnia soli w Wieliczce.

3. W mojej miejscowości.

- Wieś i miasto.

- W mojej miejscowości.

- Znam swój adres.

- W moim domu.

- Na ulicy.

4. Jestem bezpieczny.

- Moja droga do przedszkola.

- Policjant

- Strażak.

- Ratownik.

- Jestem bezpieczny - nie rozmawiam z obcymi.


INFORMACJE

Kochani Rodzice


1.W związku z odwołaniem zebrań w naszym przedszkolu z powodu braku możliwości przeprowadzenia ich wg reżimu sanitarnego zgodnie z wytycznymi MEN i GIS podaję kontakt telefoniczny:  Regina Rogowska 699249425

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.


2. Proszę o zakupienie kart pracy„ Paczka  Puszatka”. 

                                                                                                                                                                                                3. Proszę również o dzienniczek do wpisywania ważnych informacji dla Rodziców.