Tekst piosenki Kundel bury

Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku
I wyglądał jak czterdzieści dziewięć smutków:
Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,
Więc go wzięłam, przygarnęłam, no i jest...

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Gdy jest obiad to o kundlu najpierw myślę,
Gdy jest brudny to go latem kąpię w Wiśle.
Ma numerek, ma obrożę i wygląda nie najgorzej,
Chociaż czasem ktoś zapyta: "co to jest?"

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Ludzie mają różne pudle i jamniki,
Ale ja bym nie zamieniła się z nikim,
Tylko mam troszeczkę żalu, że nie dadzą mu medalu,
Bo mój kundel to na medal przecież pies.

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.
kundel bury fajny pies.
kundel bury fajny pies.



Tekst piosenki Moja mama jest kochana

Narysuję dla mamy słoneczko
Ładne kwiatki i tęczę nad rzeczką
Narysuję dla mamy serduszko
Kolorowe sny pod poduszką
Narysuję dla mamy motylka
Białe róże, stokrotkę i bez
Kolorowe sny narysuję
Moja mama kochana jest

Bo moja mama jest kochana
Zawsze wesoła i roześmiana
To ona pokazuje mi cały świat
Dla niej jestem wiele wart
Dla mojej mamy jestem słoneczkiem
Gwiazdką, serduszkiem i koteczkiem
Dla mojej mamy jestem kwiatem
Skarbem, szczęściem i całym światem

Narysuję dla taty słonika
Z długą trąbą na szczęście, ty wiesz.
I na ucho mu szepnę słów kilka
Tato ja tak bardzo kocham cię
Narysuję dla taty serduszko
Złoty zamek na wzgórzu wśród drzew
Narysuję mu księżyc rogalik
Tata bardzo ucieszy się

Bo mam tatusia kochanego
Co bardzo, bardzo kocha mnie
I kiedy pytam się, dlaczego?
Tatuś odpowie i już wiem
Moi rodzice są kochani
Dla nich rysuję, dla nich śnię
A kiedy jestem kwiatem dla nich
To bardzo, bardzo cieszę się.



PLAN MIESIĘCZNY NA MAJ 2021

 NASZE KSIĄŻKI
1. Księgi, książki, książeczki
2. Moja książeczka
3. Poczytaj mi, mamo
4. Szanujemy książki
5. Kącik książki

WIOSENNA ŁĄKA
1. Kolorowa łąka
2. Motyle
3. Biedronki
4. Bocian
5. Żabki

MAMA I TATA
1. Moja mama
2. Mój tata
3. Upominek dla mamy
4. Upominek dla taty
5. Święto mamy i taty

DOMOWI ULUBIEŃCY
1. Pies
2. Kot
3. Chomik
4. Papuga
5. Bezpieczne zabawy ze zwięrzętami



Tematy realizowane w miesiącu Kwietniu 2021r. w grupie Słoneczka .


1.Zwierzęta w gospodarstwie

·         Krowa

·         Świnka

·         Kura

·         Kaczka

·         Owca

2.  W wiejskim gospodarstwie

·         W gospodarstwie

·         Traktor

·         W kurniku

·         W chlewiku

·         Na polu

3. W zgodzie z naturą

·         Czysto wokół nas

·         Zakręcamy krany

·         Czyste powietrze

·         Szanujemy zieleń

·         Segregujemy śmieci

4.Legendy polskie

·         O smoku wawelskim

·         O złotej kaczce

·         O królu Popielu

·         W Pacanowie kozy kują

·         O toruńskich piernikach




Plan na marzec 2021 w grupie Słoneczka:



 

1.     1. Wiosna tuż tuż.

·         Wierzbowe kotki

·         Kwiaty pod śniegiem

·         Kwiaty pod śniegiem

·         Ciepło-zimno

·         Czas zdjąć zimowe ubrania

2.      2.Wiosenne hodowle

·         Cebula

·         Cebula

·         Fasola

·         Pomidor

·         Kolorowe kanapki

3.      3.Wiosenne porządki

·         Co służy do sprzątania

·         Porządki w naszej Sali

·         Marcowe ogródki

·         Narzędzia ogrodnika

·         Zielona zabawa

4.      4.Święta tuż tuż

·         Palemka

·         Pisanka

·         Kurczaczek

·         Baba wielkanocna

·         Śmigus-dyngus

 

Piosenka jakiej będziemy się uczyć to : „Wstawaj to już Wiosna” Majki Jeżowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=2wgSEPqkPAI

 




Plan na luty 2021

Plan na luty 2021 w grupie Słoneczka:

 

 

1.      Bajki i bajeczki

·         Dobro zawsze zwycięża

·         Prawda zawsze wyjdzie na jaw

·         Należy pomagać innym

·         Nie rozmawiaj z obcymi

·         Słuchaj rodziców

 

2.      Zabawy w karnawale

·         Karnawałowe przebieranki

·         Karnawałowe szaleństwo

·         Zabawy z balonami

·         Karnawałowe przysmaki

·         Bal karnawałowy

 

3.      Dawno, dawno temu

·         Zapisane w kamyczkach

·         Gipsowe układanki

·         Węgiel

·         Dinozaury

·         Królewny i rycerze

 

4.      Dzień i noc

·         Słońce

·         Księżyc i gwiazdy

·         Dzień i noc

·         Dzień w przedszkolu

·         Kolorowe sny

 

 

Piosenka:

Była babuleńka

Była babuleńka rodu bogatego,

miała koziołeczka bardzo upartego

 fik mik fik mik

szwadyrydy ram pam pam,

bardzo upartego

 

A ten koziołeczek swawolny i pusty

 wyjadł babuleńce ogródek kapusty.

fik mik fik mik

 szwadyrydy rach ciach ciach

ogródek kapusty.

 

Wzięła babuleńka kijka łozowego,

 wygnała do boru koziołka psotnego.

fik mik fik mik

szwadyrydy ram pam pam

koziołka psotnego.

 

 Widział to dziadulek, począł na nią hukać:

 — „Idź-że mi babulko koziołeczka szukać!“

 fik mik fik mik

szwadyrydy rach ciach ciach

 koziołeczka szukać!

 

 

 

 

 




Plan na styczeń 2021 w grupie Słoneczka

Plan na styczeń 2021 w grupie Słoneczka:


 

1.      Babcia i dziadek

·         Moja babcia

·         Upominek dla babci

·         Mój dziadek

·         Upominek dla dziadka

·         Dzień babci i dziadka

 

2.      Lubimy zimę

·         Spotkanie z bałwankiem

·         Na saneczkach

·         Jeździmy na nartach

·         Na ślizgawce

·         Bezpieczne zabawy




Informacja o przeprowadzonej obserwacji początkowej

Grupa „Słoneczka”  liczy 24 dzieci – w tym 11 dziewczynek i 13 chłopców.  Kilkoro dzieci z grupy dość długo adaptowały się do warunków przedszkolnych, co wynikało prawdopodobnie z długiej nieobecności w przedszkolu z powodu przedłużających się  infekcji. Dziewczynki preferują zabawy w kącikach tematycznych, zabawy plastyczne oraz układanki i puzzle, lubią też się bawić samochodami. Chłopcy natomiast  chętnie manipulują klockami oraz także bawią się samochodami przesypując i wożąc w nich klocki.

Dzieci w naszej grupie wykazują się na ogół  dobrą sprawnością fizyczną,  biorą udział w zabawach ruchowych połączonych z muzyką, ćwiczeniach gimnastycznych, chętnie bawią się na placu zabaw i korzystają ze znajdującego się tam sprzętu. Chętnie podejmują się wszelkiej aktywności fizycznej. Czworo dzieci słabo angażuje się  w zajęcia ruchowe.

 Dzieci są  samodzielne podczas czynności w toalecie, doskonalą mycie rąk z zachowaniem etapów czynności, które są niezbędne w czasie pandemii koronawirusa.

Większość dzieci samodzielnie spożywa posiłki, posługują się sztućcami. Największy problem jest z zachowaniem czystości podczas posiłków nad czym codziennie pracujemy. Podczas czynności samoobsługowych w szatni niektóre  dzieci nie radzą sobie dość dobrze –czekają, aż nauczyciel podejdzie i wszystko za nie zrobi. Jest też grupa dzieci, która bardzo dobrze radzi sobie z ubieraniem i oprócz tego pomagają słabszym.

Dzieci systematycznie wdrażane są do używania zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.

Obserwacja początkowa, jaką przeprowadziłam w grupie  „Słoneczka” obejmowała różne sfery: 1.Adaptacja do warunków przedszkolnych, 2.Edukacja w zakresie mowy i myślenia, 3.Edukacja matematyczna, 4.Sprawność manualna. Na podstawie tej obserwacji opracowałam plan wspomagania, aby wesprzeć dzieci słabsze i wyrównać ich szanse edukacyjne, które będziemy wspierać podczas zajęć.

 

 W razie pytań zapraszam do kontaktu w dniach wyznaczonych 16 i 17 listopada 2020 w godz 16.00- 18.00.

 

Pozdrawiam Karolina Osowska




Plan na listopad 2020 w grupie Słoneczka:



 

1.      Pada i pada

·         Deszcz

·         Zabawy z parasolem

·         Wiatr

·         Zabawy z latawcem

·         Jesienne ubranie

 

2.      Jesienne malowanie

·         Kolorowe farby

·         Pracowite rączki

·         Narzędzia malarskie

·         Malowane obrazki

·         Wesołe malowanie

 

3.      Ubrania na zimne dni

·         Czapki i szaliki

·         Kurtki i płaszczyk

·         Kozaki i trzewiki

·         Bluzki i sweterki

·         Ubieram się sam

 

4.      Spotkanie z listonoszem

 

·         List

·         Listonosz

·         Piszemy listy

·         Skrzynka pocztowa

·         List do Mikołaja

 

 

Piosenka:

"Weź mnie na ręce"

            Weź mnie, weź mnie na ręce!

Mi nie potrzeba nic więcej.

            Weź mnie, weź mnie na ręce!

            Wracaj! Wracaj!

Wracaj do domu przytul mnie.

Nie siedź w pracy cały dzień.

Na kolana wskoczę Tobie.

 Już doczekać się nie mogę.

 

Możesz być nawet mistrzem świata.

 Tylko do domu szybko wracaj.

Wracaj do domu i bądź z nami.

Nie siedź w pracy godzinami.

 

            Weź mnie...

 

Ważna jest w życiu każda chwila.

Chodźmy na spacer albo do kina.

Wracaj do domu i bądź z nami.

Nie siedź w pracy godzinami.

 

Weź mnie...   

 

Wracaj, szybko wracaj.

Kto ważniejszy- ja czy praca?

 

 

 




Plan na październik 2020 Słoneczka

Plan na październik  2020 w grupie Słoneczka:


1.      1.Warzywa

o   Marchewka

o   Pietruszka

o   Kapusta

o   Ziemniaki

o   Warzywa w słoiku

 

2.      2.Jesienią w parku –zwierzęta w parku

o   Kolorowe liście

o   Kasztany

o   Jarzębinowe korale

o   Wiewiórka

o   Zabawy w parku

 

3.      3.Las jesienią- zwierzęta w lesie

o   Liście i igły

o   Jeż

o   Sarna

o   Dzięcioł

o   Dary lasu- grzyby

 

4.     4. Przygotowania do zimy

o   Buda dla Burka

o   Karmnik dla ptaków

o   W dziupli wiewiórki

o   Domowa spiżarnia

o   Z mamą w kuchni

 

Wierszyk:

„Dzik”

Dzik jest dziki

Dzik jest zły

Dzik ma bardzo ostre kły

Kto spotyka w lesie dzika

Ten na drzewo szybko zmyka


Piosenka:

„Jestem sobie przedszkolaczek”

Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam

 




Drodzy Rodzice!

Drodzy Rodzice!

Za nami pierwszy tydzień września i pobytu Waszych dzielnych 3 latków w przedszkolu. Dla niektórych był i może nadal jest to trudny czas- szczególnie kiedy rano dzieci płaczą. Dla nich jest to nowa i równie stresująca sytuacja i u każdego dziecka okres adaptacji jest różny.

Rozmawiajcie z dziećmi o przedszkolu, tłumaczcie im dlaczego muszą zostać w przedszkolu i jeżeli obiecujecie, że np. będziecie po obiedzie-to niech tak będzie – to zwiększa u dziecka poczucie bezpieczeństwa.


Ponadto proszę także zwracać uwagę, żeby dziecko kiedy ma katar czy kaszle pozostało w domu.


Bardzo proszę o przyniesienie do przedszkola chusteczek nawilżanych i takich zwykłych chusteczek higienicznych w kartoniku.

 

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu: 669 401 323.

 

Pozdrawiam Karolina Osowska J









Plan na wrzesień 2020 w grupie Słoneczka:


1.      1. W przedszkolu

o   Poznajmy się

o   Moja sala

o   Zabawki w naszej Sali

o   Razem grzecznie się bawimy

 

2.      2. Droga do przedszkola

o   Mój dom

o   Moja droga do przedszkola

o   Sygnalizator

o   Zebra

o   Policjant

 

3.      3.Oto ja

o   Moje ręce

o   Moje nogi

o   Moje uszy

o   Moje oczy

o   Czystość to zdrowie

 

4.     4. Owoce

o   Jabłko

o   Gruszka

o   Śliwka

o   Owoce

o   Dla zdrowia- witaminki








Informacja na rozpoczęcie roku !!!

Drodzy Rodzice, 
 
Z powodu braku możliwości zorganizowania zebrania z Państwem, które miało odbyć się 3 września 2020 udostępniam Państwu telefon kontaktowy do mnie. W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu. 669 401 323 

Pozdrawiam Karolina Osowska



ŚRODA 25.03.2020 r.

Drodzy rodzice, kochane dzieci….

Oto propozycje zadań dla dzieci na środę – 25.03.2020r.

Temat: Marcowe ogródki.

I „Marcowe ogródki” – praca z obrazkiem przedstawiającym wiosenne prace w ogrodzie (załączniki na grupie). Proszę, aby dzieci uważnie przyjrzały się obrazkom, a rodzice zadali pytania dotyczące jego treści: Jakie miejsce przedstawione jest na obrazku?; Jaka to pora roku?; Kto pracuje w ogrodzie – jak nazywa się ta osoba (ogrodnik)?; Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?; Do czego służą …? –Rodzic wymienia po kolei narzędzia ogrodnicze i tłumaczy, do czego one służą.  (Można wyjść z dzieckiem do ogródka i pokazać „na żywo” – ogródek, narzędzia ogrodnicze).

II „Pan ogrodnik” – osłuchanie z piosenką J. Bernat. (piosenka dostępna na grupie, z powodu tego, że nie jest dostępna w Internecie)

1. Przyleciała biedroneczka 
do naszego ogródeczka.
Siadła na gałązce i tak obserwuje,
Jak ciężko pan ogrodnik z rana dziś pracuje.
ref.  I łopatą kopie, kopie, kopie
i grabiami grabi, grabi, grabi
i nasionka sieje, sieje, sieje, 
grządki też podlewa, też podlewa
i słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa.

2. Wkoło kwitną już rabatki 
pszczoły zapylają kwiatki. 
Nagle pan ogrodnik biedronkę zobaczył,
pomachał do niej ręką i wrócił do pracy.
ref. I łopatą kopie, kopie, kopie… 

Rozmowa dotycząca treści utworu: Dokąd przyleciała biedronka?; Co obserwowała?; Kto pracował w ogródku?; Co robi ogrodnik w ogrodzie?

III Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence : (tej powyżej)

 - „Ogrodnicy przy pracy” – rodzic może rozłożyć na podłodze obręcz dla dziecka, np. zrobioną ze sznurka, skakanki, które będzie domkiem ogrodnika. Dziecko zajmuje miejsce w obręczy i przykuca. Gdy usłyszy melodię piosenki, rozbiega się po pokoju i naśladuje różne prace ogrodnika. Na przerwę w muzyce (pauza) powraca do swojego „domku” i odpoczywa. 

-  „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: rodzic podaje rytm, zadaniem dzieci jest go powtórzyć, np. klaśnięcie, 2x tupnięcie, klaśnięcie, 2x tupnięcie, itd.

IV „Praca w ogródku przydomowym” – wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku -  grabienie, przekopywanie grządek, sianie, sadzenie. Po przyjściu do domu dziecko zawsze pamięta o umyciu rąk.

V „Marcowy ogródek” – malowanie farbami plakatowymi ogródka na dużym formacie wg pomysłu dzieci. 

VI Wiosenne prace w ogródku – zabawa naśladowcza. Rodzic opowiada dzieciom historię (zamieszczona poniżej). Zadaniem dziecka jest pokazanie wymienionych przez rodzica czynności za pomocą gestów i odpowiednich ruchów. 

Wiosenne prace w ogródku- Emilia Raczek
 Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły z sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki. Na przygotowanej ziemi posiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i zmęczone wróciły do przedszkola.


Życzę miłego dnia!




MARZEC 2020.

W miesiącu marcu dzieci z grupy "Słoneczek" będą mówiły o:

I Tydzień: Wiosna tuż, tuż
    • Wierzbowe kotki
    • Kwiaty pod śniegiem
    • Kwiaty pod śniegiem
    • Ciepło – zimno
    • Czas zdjąć zimowe ubrania

II Tydzień : Wiosenne uprawy
    • Cebula
    • Cebula
    • Fasola
    • Pomidor
    • Kolorowe kanapki

III Tydzień: Wiosenne porządki
    • Co służy do sprzątania
    • Porządki w naszej sali
    • Marcowe ogródki
    • Narzędzia ogrodnika
    • Zielona wiosna

IV Tydzień: Święta tuż, tuż
    • Palemka
    • Pisanka
    • Kurczaczek
    • Baba wielkanocna
    • Śmigus - dyngus

Piosenka: (wszystkie piosenki dostępne na You Tube)

"Wiosna tuż, tuż..."

1. Gdy ozimina szumieć zaczyna,
że nie powróci mróz,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/

2. Śpiewa skowronek dźwięcznie jak dzwonek,
że gniazdko ma wśród zbóż,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/

3. Krążą nad domem boćki znajome,
goście zza siedmiu mórz,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/

4 .Gdy zerwiesz bazie małe na razie,
zaraz je w wodę włóż,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/

5. Gdy wszystkim wkoło będzie wesoło,
gdy nikt nie zmarznie już,
to po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! /bis/


"Witaj boćku"


Witaj boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje,
Wiosna ci szykuje
Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.

Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz.


"Zając malowany"

Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co?


Wierszyk:

"Marcowe słoneczko"
Cz. Janczarski

Jakie dziś jest niebo?
Błękitne...
Różowe...
Kto je tak maluje?
Słoneczko macowe.

Kapie z sopli woda
i śnieg znika z łąki.
Słońce
dzisiaj robi
wiosenne porządki.


Zabawy logopedyczne

1. „Lusterka” – zabawa dydaktyczna. N. pokazuje różne śmieszne miny i pozy, a dzieci go naśladują. Rolę prowadzącego mogą przejąć dzieci.
2. „Na łące”
a) „Wąchamy kwiaty” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszczają je buzią.
b) „Żaba łapie muchę” – ćwiczenia warg i języka. Dzieci naśladują ciche bzyczenie muchy. Na umówiony gest N. wysuwają szeroki język – jak najdalej do przodu – robią „łyżeczkę” i chowają język.
c) „Rechot żaby” – ćwiczenia mięśni policzków. Dzieci nadymają policzki i zatrzymują w nich powietrze. Następnie naciskają policzki palcami wskazującymi i wolno wypuszczają powietrze.
d) „Złapana mucha” – ćwiczenia języka. Dzieci przy zaciśniętych ustach wypychają końcem języka policzki od środka (w różnych kierunkach).
3. „Szumią drzewa” – dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszczają je buzią, udając szum drzewa. „Głosy zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne: dzieci naśladują odgłosy zwierząt, jednocześnie wypowiadając głoski i zdanie – dzięcioł: puk, puk; sowa: uchu; wilk: auuu; Misie jedzą miód – ćwiczenia języka. Dzieci z języka robią dużą łyżeczkę i naśladują lizanie miodu, oblizują wargi oraz kląskają. s.125
4. „Baranek”:
a) „Suszenie wełny” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszczają je buzią, dmuchając na małe kawałki waty – starają się je przesunąć.
b) „Mały baranek” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez barana lub owcę.
c) „Przysmaki baranów” – ćwiczenia języka i mięśni policzków. Dzieci udają gryzienie trawy, a następnie przeżuwanie jej z zamkniętymi ustami. 
5. „Znudzony niedźwiedź” – dzieci stoją w kole. N. opowiada dzieciom:
W pewnym lesie mieszkał niedźwiedź, który ciągle się nudził (dzieci naśladują ziewanie z  wydawaniem cichego odgłosu aaaaa). Zastanawiał się, czym mógłby się zająć, żeby nie było tak nudno (dzieci palcem wskazującym i środkowym obydwu rąk masują delikatnie stawy żuchwowe ruchami okrężnymi). Drzewa w jego lesie były bardzo wysokie i nie mógł nic zobaczyć. Musiał wspinać się na tylne łapy. Ale co chwila opadał z powrotem na ziemię (dzieci stoją w lekkim rozkroku, wspinają się na palce i bezwładnie opadają na pięty – nie przewracają się). Miś był smutny i ciężko wzdychał (dzieci stoją wyprostowane, ręce trzymają na przeponie, ustami i nosem nabierają powietrza do brzucha i wypuszczają je długim wydechem na głosce a). Nagle zobaczył małego chłopca, który lizał lody (dzieci wysuwają płaski język i wciągają go z powrotem do jamy ustnej). Pomyślał o wszystkich smakołykach, które chciałby zjeść (dzieci wysuwają język jak najdalej i oblizują się, rysując jak największy krąg). Na samą myśl o miodzie zrobiło mu się wesoło (dzieci szeroko rozciągają wargi na boki, wykonując przerysowany uśmiech). 
6. „Rozgrzewka aktorów” – dzieci do zabawy wykorzystują lusterka. Dzieci patrzą na N., który demonstruje dowolne ćwiczenie logopedyczne. Następnie dzieci samodzielnie wykonują ćwiczenie, sprawdzając w lusterku poprawność wykonania. Następnie przechodzą do następnych ćwiczeń:
a) Ćwiczenia rozluźniające. Dzieci zamieniają się w szmaciane lalki – lekko pochylają się do przodu i bezwładnie potrząsają całym tułowiem oraz głową; przy zamkniętych ustach i brodzie lekko skierowanej do klatki piersiowej cicho mruczą (rozluźnianie
strun głosowych).
b) Ćwiczenia oddechowe. Dzieci leżą na plecach. Każde ma na brzuchu książkę lub jakiś płaski przedmiot. Wdechem robionym nosem i ustami kierują powietrze do brzucha i podnoszą przedmiot do góry.
c) „Wrony bez ogona” – ćwiczenia wydłużające fazę wydechu. Dzieci na jednym wydechu starają się powiedzieć całe zdania: Pierwsza wrona bez ogona. Druga wrona bez ogona. Trzecia wrona bez ogona. Tak aż do dziesięciu. Przy kolejnych próbach dzieci starają się powtarzać po dwa, a następnie po trzy zdania na jednym wydechu.
7. „Zwierzątka”:
a) „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają – naśladują odgłos stukania końskich kopyt.
b) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.
c) „Małpki” – ćwiczenia warg. Dzieci ścigają usta i wysuwają je do przodu, przesyłają całuski. Następnie przesuwają wargi w lewo, a następnie w prawo – robią uśmieszki jednostronne.
8. „Spacer Dinka” – N. prosi dzieci, by wyobraziły sobie, że ich język to mały dinozaur Dinek, a one będą pokazywały to, co robił przy pomocy języka, warg i zębów. N. opowiada historyjkę i pokazuje ruchy. Dzieci trzymają przed twarzą lusterka i robią to samo: Mały dinozaur Dinek spał smacznie pod wielką paprocią (usta półotwarte, język leży płasko w jamie ustnej). Nagle zaświeciło słońce i Dinek zaczął się budzić (poruszanie całym językiem za dolnymi zębami). Najpierw wyciągnął lewe nogi (wypychają sztywnym językiem lewy policzek). Potem wyciągnął prawe nogi (wypychają sztywnym językiem prawy policzek). Rozejrzał się dookoła (czubkiem języka rysują na wewnętrznej stronie policzków koło). A potem wstał i wyprostował się (dotykają czubkiem języka górnego wałka dziąsłowego). Nagle zobaczył kolorową muchę i zaczął ją gonić (szybkie ruchy językiem w jamie ustnej). Ale niestety musiał się zatrzymać, bo na jego drodze leżał wielki pień drzewa. Dinek musiał pod nim się przecisnąć (przeciskanie języka pomiędzy złączonymi zębami). Gdy poszedł kawałek dalej, stanął przed olbrzymim kamieniem, który tarasował mu przejście. Dinek postanowił go przeskoczyć. Musiał próbować kilka razy (zaciśnięte zęby, rozchylanie i zaciskanie warg). W
końcu mu się udało. Poszedł dalej. Nagle usłyszał nad głową jakiś dźwięk. Bardzo wysoko wyciągnął szyję (wysuwanie języka daleko do przodu złożonego w kształt łyżeczki). Zobaczył najpiękniejsze motyle, jakie kiedykolwiek widział (szeroki uśmiech). Zadowolony wrócił pod swoja palmę (oblizywanie językiem górnej i dolnej wargi).
9. „Wiosenne zabawy”
a) „Nareszcie zima odchodzi” – zabawa rozluźniająca. Dzieci robią oddech ulgi, jednocześnie wypowiadając: uch, ach, na zmianę. 
b) „Wesołe usteczka” – zabawa oddechowa. Dzieci nabierają powietrza i starają się jak najdłużej wypowiadać samogłoski na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
c) „Żabi śmiech” – ćwiczenia warg. Dzieci wymawiają na przemian bardzo dokładnie samogłoski: e – i; e – y; e – u; e – a, e – o.
10. „Wesołe zwierzaki”
a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.
b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarze wydając dźwięki:
opukiwanie nad górna wargą – mówią www..., pod dolną wargą – zzz..., klatka piersiowa – żżż...
c) „Wesołe ustka” – ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
d) „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają czubkiem języka – naśladują odgłos stukania końskich kopyt.
e) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język, na przemian szeroki i wąski; płaski lub zaostrzony, następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.
11. „Traktor”
a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.
b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górna wargą: www..., opukiwanie pod dolną wargą: zzz..., opukiwanie klatki piersiowej: żżż...
c) „Wesołe ustka” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu, mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
d) „Traktory” – ćwiczenia języka. Dzieci czubkiem języka dotykają do górnego podniebienia, wprawiając język w drgania – naśladują odgłos wydawany przez traktor.
e) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język, na przemian: szeroki i wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.
12. „Gimnastyka buzi i języka”
a) „Mówienie na wydechu” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypowiadają wyliczankę:
Każdy aktor o tym wie - dzieci wypuszczają powietrze, że mówić nie można źle - buzią na jednym wydechu.
b) „brr..., bzy...” – ćwiczenia ortofoniczne.
c) ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki; liczenie językiem dolnych i górnych zębów; zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka; ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r.
d) ćwiczenia szybkiego wymawiania zgłosek „tr” i „br”.
13. „Wiatr i balonik”
a) „Dmuchanie balonów” – dzieci nabierają powietrze nosem, a następnie wypuszczają je buzią, udając pompowanie balonu.
b) „Wiatr” – dzieci maja zaciśnięte zęby, naśladują cichy szmer wiatru jednocześnie wypowiadając głoskę szszsz.
c) „Nadmuchany balon” – dzieci nadymają policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie naciskają policzki palcami wskazującymi i wolno wypuszczają powietrze. 
d) „Wiatr w buzi” – dzieci mają zaciśnięte usta. Wypychają policzki w różnych kierunkach końcem języka – naśladują złapany do buzi wiatr, który próbuje się wydostać na zewnątrz.
14. „Bańki mydlane”.
Dzieci nabierają powietrze do ust, wydymając policzki. Następnie palcami dotykają ich, powodując wypuszczenie powietrza z ust. 







LUTY 2020r.


W miesiącu lutym dzieci z grupy "Słoneczek" będą mówiły o:

I Tydzień: Bajki i bajeczki 
    • Dobro zawsze zwycięża 
    • Prawda zawsze wyjdzie na jaw 
    • Należy pomagać innym 
    • Nie rozmawiaj z obcymi 
    • Słuchaj rodziców

II Tydzień : Zabawy w karnawale 
    • Karnawałowe przebieranki 
    • Karnawałowe szaleństwo 
    • Zabawy z balonami 
    • Karnawałowe przysmaki 
    • Bal karnawałowy 

III Tydzień: Dawno, dawno temu 
    • Zapisane w kamyczkach 
    • Gipsowe układanki 
    • Węgiel 
    • Dinozaury 
    • Królewny i rycerze 

IV Tydzień: Dzień i noc 
    • Słońce 
    • Księżyc i gwiazdy 
    • Dzień i noc 
    • Dzień w przedszkolu 
    • Kolorowe sny 

OGŁOSZENIE:

Dnia 13.02.2020 r. (czwartek) w GOK - u odbędzie się bal karnawałowy dla dzieci. Proszę, aby dzieci w tym dniu przyniosły swoje wymarzone stroje.



STYCZEŃ 2020 r.

W miesiącu styczniu dzieci z grupy "Słoneczek" będą mówiły o:

II Tydzień: Co można robić zimą?
    • Jaki jest śnieg?
    • Kolorowy śnieg
    • Płatki śniegowe
    • Badanie lodu
    • Tropy na śniegu

V Tydzień : Święto Babci i Dziadka
    • Moja Babcia i mój Dziadek
    • Zabawy z Babcią i Dziadkiem
    • Upominek dla Babci
    • Upominek dla Dziadka
    • Do zabawy
      
      

      Ogłoszenia:

1. W związku ze zbliżającymi się feriami zimowymi (13.01.- 26.01.2020r). i niską frekwencją dzieci w tym czasie, prosimy o uregulowanie odpłatności za przedszkole do 10.01.2020r. (piątek). Podczas ferii zimowych przedszkole jest otwarte od 6.30-16.00 , a grupy będą łączone.

2. Dnia 29.01.2020r. (środa) o godz. 16.00 odbędzie się zebranie z rodzicami. Najpierw w sali gimnastycznej z p. dyrektor, następnie z nauczycielkami w salach, do których dzieci uczęszczają. Podczas spotkania podsumujemy efekty pracy dydaktyczno-wychowawczej za I półrocze.

3. Dnia 30.01.2020r. (czwartek) o godz. 9.30 w GOK-u odbędzie się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Proszę o eleganckie ubranie dzieci .

4. Dnia 13.02.2020r. (czwartek) o ok. godz. 10.00 w GOK-u  odbędzie się bal karnawałowy. Proszę o przygotowanie strojów karnawałowych dla dzieci (stroje ubierzemy dzieciom w GOK-u).







GRUDZIEŃ 2019 r.

W miesiącu grudniu dzieci z grupy "Słoneczek" będą mówiły o:

I Tydzień: Kim będę, gdy dorosnę?

1. Dzień Pluszowego Misia
2. Kucharz/Krawiec
3. Zajęcia otwarte z rodzicami – pieczenie i dekorowanie pierników
4. Malarz/Murarz
5. Kto to taki?

II Tydzień : Grudniowe życzenia

1. Marzenia duże i małe
2. Piszemy list do Świętego Mikołaja
3. Paczki, paczuszki
4. Pomocnicy świętego Mikołaja
5. Mikołajki

III Tydzień : Święta za pasem

1. Świąteczne porządki
2. Ozdoby choinkowe
3. Łańcuchy i girlandy
4. Zapachy świąt
5. Kolorowa choinka

IV Tydzień : Świąteczne tradycje

1. Piękne kartki i życzenia
2. Pierwsza gwiazdka
3. Wigilijne smakołyki
4. Przy świątecznym stole
5. Rodzinne kolędowanie

PIOSENKA:

"Zima"

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Zasypane pola – w śniegu cały świat 
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń



"Przyszła zima biała"

1. Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem

Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2. Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup…

3. Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.

Ref. Tupu, tup…


WIERSZ:

"Gwiazdorku, gwiazdorku" 

Gwiazdorku Gwiazdorku
co masz w tym worku?
Laleczkę co płacze
piłeczkę co skacze
samochód co jedzie,
choinkę, co świeci
to wszystko dla grzecznych dzieci.



"Bałwan ze śniegu".Barbara Kossuth

Ulepiły dzieci
Ze śniegu bałwana,
W kapeluszu, z fajką w zębach
Wygląda na pana.
Pewno ci tu zimno,
śniegowy bałwanie,
chodźże do nas do przedszkola
na ciepłe śniadanie.
Zaiskrzył się bałwan,
jakby śmiał się z tego:
- Mróz - to mój przyjaciel,
- stopniałbym bez niego.



OGŁOSZENIA:

Dnia 03.12.2019 r. (środa) fotograf będzie wykonywał zdjęcia grupowe i portretowe (na swoją odpowiedzialność) - płatne dopiero po feriach zimowych.
    1. Dnia 06.12.2019 r. idziemy do GOK-u na przedstawienie mikołajkowe połączone ze spotkaniem z Mikołajem.
    2. Dnia 18.12.2019 r. (środa) będziemy chodzili z szopką – Jasełką. Proszę, aby w tym dniu dzieci miały w miarę możliwości przebranie na kurtkę (może to być opaska renifera lub aniołka, korona na głowę, skrzydełka aniołka, przebranie Maryi lub pasterza).
    3. Składka na paczkę bożonarodzeniową – 15 zł (ustalone na zebraniu z rodzicami), którą dzieci otrzymają od Gwiazdora na wigilii grupowej dnia 19.12.2019 r. (czwartek) o godz. 9. 30, na którą serdecznie zapraszamy „trójkę grupową”.
    4. Składka na Dzień Babci i Dziadka – 20 zł (ustalone na zebraniu z rodzicami). Zakupione zostaną: 4 blachy ciasta, kawa, herbata, cukier, mleko, napoje, owoce. Odbędzie się on 30.01. 2020 r. w GOK-u o godz. 9.30.
    5. Dnia 24. i 31. 12.2019 r. (Wigilia i Sylwester) przedszkole będzie czynne     od 6. 30 do 13.00.
    6. Od 23.12.2019 r. do 03.01.2020 r.  - będą grupy łączone (6. 30 - 16.00)
    7. Od 07.01.2020 r. do 10.01.2020 r.  - dzieci będą w swoich grupach.
    8. Od 13.01.2020 r. do 26.01.2020 r. - ferie zimowe (przedszkole czynne - grupy łączone  od 6. 30-16.00).





LISTOPAD 2019r.

W miesiącu listopadzie dzieci z grupy "Słoneczek" będą mówiły o:

I Tydzień: Listopadowe wspomnienia

1. Moi najbliżsi
2. Moi rodzice
3. Zabawy z dziadkami
4. Brat i siostra 
5. Rodzinna galeria

II Tydzień : Jesienna pogoda

1. Deszczowa Pogoda
2. Ciemne chmury
3. Deszczowe kropelki
4. Listopadowy wiatr
5. Jesienne ubranie

III Tydzień : Zwierzęta domowe

1. Koty i kotki
2. Pies – mój przyjaciel
3. Jestem opiekunem
4. Przytul misia
5. Kim jest weterynarz?

IV Tydzień :  Zimno, coraz zimniej: 

1. Niezwykłe domy
2. Zimowy śpioch – jeż
3. Kto przyleci do karmnika?
4. Nowe futerko
5. Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę


WIERSZ:

"Idzie, idzie jeż"

Idzie, idzie jeż (idziemy małymi krokami)
Ten kujący zwierz
Nóżkami tup, tup (tupiemy)
I pod listek siup (zwijamy się w kulkę w siadzie klęcznym)
Jeżu, jeżu nasz, skąd igiełki masz ? 
- Same mi urosły!


PIOSENKA:

"Kolorowe listki"

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

Ogłoszenia:

    1. Dnia 27.11.2019 r. (środa) zapraszamy rodziców na zajęcia otwarte z pieczenia i dekorowania pierników. Proszę o zabranie ze sobą ozdób do dekorowania tj. orzechy, migdały, rodzynki, kokos, posypki, kolorowy maczek, cukier puder, barwniki spożywcze lub lukier w pisaku. Proszę także o zabranie obuwia zmiennego, w przeciwnym razie zostaną skarpetki:)
    2. Dnia 06.12.2019 r. idziemy do GOK-u na przedstawienie mikołajkowe połączone ze spotkaniem z Mikołajem.
    3. Dnia 18.12.2019 r. (środa) będziemy chodzili z szopką – Jasełką. Proszę, aby w tym dniu dzieci miały w miarę możliwości przebranie na kurtkę (może to być opaska renifera lub aniołka, korona na głowę, skrzydełka aniołka, przebranie Maryi lub pasterza).
    4. Składka na paczkę bożonarodzeniową – 15 zł (ustalone na zebraniu z rodzicami), którą dzieci otrzymają od Gwiazdora na wigilii grupowej dnia 19.12.2019 r. (czwartek) o godz. 9. 30, na którą serdecznie zapraszamy „trójkę grupową”.
    5. Składka na Dzień Babci i Dziadka – 20 zł (ustalone na zebraniu z rodzicami). Zakupione zostaną: 4 blachy ciasta, kawa, herbata, cukier, mleko, napoje, owoce. Odbędzie się on 30.01. 2020 r. w GOK-u o godz. 9.30.
    6. Dnia 24. i 31. 12.2019 r. (Wigilia i Sylwester) przedszkole będzie czynne     od 6. 30 do 13.00.
    7. Od 23.12.2019 r. do 03.01.2020 r.  - będą grupy łączone (6. 30 - 16.00)
    8. Od 07.01.2020 r. do 10.01.2020 r.  - dzieci będą w swoich grupach.
    9. Od 13.01.2020 r. do 26.01.2020 r. - ferie zimowe (przedszkole czynne - grupy łączone  od 6. 30-16.00).



PAŹDZIERNIK 2019 r.


W miesiącu październiku dzieci z grupy "Słoneczek" będą mówiły o:




I Tydzień: Dary jesieni 


1. Warzywa 

2. Owoce 

3. Grzyby małe i duże

4. Kasztany i żołędzie

5. Korale z jarzębiny


II Tydzień : Dbamy o zdrowie 


1. Kolorowa piramida

2. U lekarza

3. W czym na spacer

4. Sałatka owocowa

5. Każdy zuch lubi ruch 


III Tydzień : Jesienią w parku i w lesie


1. Jesień w parku

2. Zapasy wiewiórki

3. Zwierzęta przygotowują się do zimy

4. Kolory jesieni

5. Jesień w lesie 


IV Tydzień : Zabawy na jesienne wieczory


1. Malujemy

2. Tańce - wygibańce

3. Plastelinowe ciasteczka

4. Teatrzyk kukiełkowy

5. Zabawy z piłką 






WRZESIEŃ 2019 r.

W miesiącu wrześniu dzieci z grupy "Słoneczek" będą mówiły o:




I Tydzień: W przedszkolu



  1. Pierwszy dzień w przedszkolu

  2. Dzielne przedszkolaki

  3. Mój znaczek

  4. W szatni

  5. Łazienkowe skarby


II Tydzień : Wakacyjne wspomnienia



  1. W naszej sali

  2. Bawimy się razem

  3. Jesteśmy dla siebie mili

  4. Nasze zabawki

  5. Zabawy w ogrodzie


III Tydzień : Jesteśmy bezpieczni



  1. Mój dom - tu czuję się bezpiecznie

  2. Moja droga do przedszkola

  3. Zebra na ulicy!

  4. Sygnalizator

  5. Dźwięki ulicy


IV Tydzień : Dbam o siebie i środowisko



  1. Moje ciało

  2. Czyste ręce

  3. Dbam o higienę

  4. Moja buzia

  5. Dbam o porządek


OGŁOSZENIE:


Dnia 5 września br. (czwartek) o godz. 16.00 odbędzie się zebranie organizacyjne z rodzicami w naszym przedszkolu. Rozpoczynamy zebraniem ogólnym z panią dyrektor w sali nr 6, następnie odbędą się zebrania z nauczycielkami w grupach.



Dnia 26.09.2019 r. (czwartek) o godz. 9.15 odbędzie się pasowanie na przedszkolaka. Proszę o wpłatę 15 zł na tort, owoce, wodę i upominek (ustalone na zebraniu z rodzicami).






Plan miesięczny - czerwiec 2019 r.

Dzieci z grupy "Słoneczek" w miesiącu czerwcu będą rozmawiały o :

I Zwierzęta duże i małe

  1.  Mieszkańcy polskich lasów
  2.  Z wizytą w Zoo
  3. Gadający ptak - papuga
  4. Duży kot - ryś
  5.  Nieznajome zwierzę

II Lato

  1. Kolory lata
  2. Burza
  3. Tęcza
  4. Jaka dziś pogoda?
  5. Lato w sztuce

III Wakacje

  1. Piękna nasza Polska cała
  2. Nad morzem
  3. Słoneczko
  4. W górach
  5. Wakacje!



Plan pracy język angielski - czerwiec 2019 r.

Tydzień 1,2 i 3 - Summer Fun! - Wakacyjna zabawa.



Piosenka Moja Mama Jest Kochana

 

MOJA MAMA JEST KOCHANA

 

Narysuję dla mamy słoneczko 
Ładne kwiatki i tęczę nad rzeczką 
Narysuję dla mamy serduszko 
Kolorowe sny pod poduszką 
Narysuję dla mamy motylka 
Białe róże, stokrotkę i bez
Kolorowe sny narysuję 
Moja mama kochana jest

Bo moja mama jest kochana 
Zawsze wesoła i roześmiana 
To ona pokazuje mi cały świat 
Dla niej jestem wiele wart 
Dla mojej mamy jestem słoneczkiem 
Gwiazdką, serduszkiem i koteczkiem 
Dla mojej mamy jestem kwiatem 
Skarbem, szczęściem i całym światem

Narysuję dla taty słonika 
Z długą trąbą na szczęście, ty wiesz. 
I na ucho mu szepnę słów kilka 
Tato ja tak bardzo kocham cię 
Narysuję dla taty serduszko 
Złoty zamek na wzgórzu wśród drzew 
Narysuję mu księżyc rogalik 
Tata bardzo ucieszy się

Bo mam tatusia kochanego 
Co bardzo, bardzo kocha mnie 
I kiedy pytam się, dlaczego? 
Tatuś odpowie i już wiem 
Moi rodzice są kochani 
Dla nich rysuję, dla nich śnię 
A kiedy jestem kwiatem dla nich 
To bardzo, bardzo cieszę się.




Piosenka The finger Family

Daddy finger, daddy finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Mommy finger, mommy finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Brother finger, brother finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Sister finger, sister finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Baby finger, baby finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?



plan miesięczny - język angielski - MAJ 2019

TYDZIEŃ 1 i 2   Animal Habitats- Środowisko zwierząt
TYDZIEŃ 3 i 4  The times of the Year- Pory roku



Plan miesięczny miesiąc MAJ 2019

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC MAJ 2019

 

KRĄG TEMATYCZNY : POLSKA TO MÓJ DOM

1. Mój dom.

2. Moja miejscowość.

3. Polska to mój kraj.

4. Symbole narodowe- Flaga.

5. Symbole narodowe- Godło.

KRĄG TEMATYCZNY : W KRAINIE MUZYKI

1. Wesołe piosenki.

2. Instrumenty.

3. Muzyka wokół nas.

4. Mała orkiestra.

5. Instrumenty wokół nas. 

KRĄG TEMATYCZNY : WRAŻENIA I UCZUCIA

1. Co ja czuję?

2. W płaczu nie ma niczego złego.

3. Jak pozbyć się strachu? 

4. Uczymy się wyrażać emocje.

5. Muzyczne opowieści.  

KRĄG TEMATYCZNY : ŚWIĘTO MAMY I TATY

1. Rodzice.

2. Lubię robić niespodzianki.

3. Moja rodzina.  

4. Pomagam mamie i tacie.

5. Piknik rodzinny.  



ABC SONG

 

ABC SONG

 

 

A - B - C - D - E - F - G
H - I - J - K - L - M - N - O - P
Q - R - S - T - U and V,
W - X - Y and Z
Now I know my A - B - C's
Next time won't you sing with me?



Piosenka- " Dziadek fajną farme miał"

 

Dziadek Fajną farmą miał


Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Kurki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Krówki na niej hodował, ijaijaoooo,
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Świnkę na niej hodował, ijaijaoooo,
Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Kaczki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kaczki kwakwa tu i kwakwa tam,
Kwa tu, kwa tam,
ciągle tylko kwaaa.
Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

 




Plan miesięczny- język angielski- kwiecień

 L;mso-fareast-language:PL;mso-bidi-language: AR-SA">TYDZIEŃ 1 , 2 i 3  Clothes- ubrania



Plan miesięczny kwiecień 2019

 

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC KWIECIEŃ  2019

 

 

 

 

 

 

KRĄG TEMATYCZNY : PRACA ROLNIKA

1. Na polu.

2. Dzień w gospodarstwie

3. Ale jaja.

4. Traktor.

5. Skąd się bierze ser? 

 

 KRĄG TEMATYCZNY : WIELKANOC

1. Przygotowania do świąt. 

2. Wielkanocne tradycje.

3. Wielkanocny koszyczek. 

4. Pisanki, kraszanki i malowane jaja.

5. Na świątecznym stole.  


KRĄG TEMATYCZNY : DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

1. Czysto wokół nas

2. Sprzątanie świata

3. Eko przyjaciele

4. Czyta rzeka

5. Segregujemy odpady. 




GRUPA "SŁONECZKA" - WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

W ramach współpracy z rodzicami oraz w zakresie doradztwa zawodowego, które jest intensywnie prowadzone w naszym przedszkolu w  grupie "Słoneczka", w lutym odwiedził nas tata Stasia- p. Marcin Witta, który z zawodu jest strażakiem. Pan Marcin prezentował strój strażacki i akcesoria, którymi posługuje się strażak w swojej pracy oraz opowiadał o niezwykle odpowiedzialnej pracy, którą wykonuje jako strażak. Dzieci przypomniały sobie również numer alarmowy 112, pod który należy zadzwonić w razie zagrożenia. Wychowankowie grupy byli zachwyceni wizytą Pana Strażaka , bardzo chętnie oglądały profesjonalny strażacki strój i kask oraz z przyjemnością bawili się prototypem prawdziwego wozu strażackiego, wnikliwie oglądając każdy szczegół  umieszczony w aucie.
Na początku marca odwiedził nas też tatuś Nikodema- p. Osowski, który tanecznie rozbawił nasze dzieci , tym samym przybliżając nam zawód DJ'a i wodzireja przeróżnych imprez okolicznościowych. W świetle reflektorów i kolorowych, migających światełek,  dzieci z uśmiechem na buzi brały udział w zabawach tanecznych , zabawach z balonami oraz bańkami mydlanymi. Miały okazję śpiewać przez mikrofon do piosenek z repertuaru dziecięcego, tym samym pokonując nieśmiałość oraz zobaczyć na własne oczy prawdziwy "Mikser", który służy Panu DJ'owi w jego pracy. 

W dniu 06.03.2019 r.  do przedszkola zawitał tata Kubusia- p. Maciej Klamann, który prezentował zawód fotografa i  przedstawił dzieciom profesjonalne zdjęcia z różnych sesji . W sali odbyło się prawdziwe studio fotograficzne, w którym dzieci mogły wczuć się w rolę fotografa , samodzielnie robiąc zdjęcia oraz trzymać prawdziwy, solidny aparat fotograficzny. Pan Maciej zaznajamiał dzieci z różnymi narzędziami, którymi posługuje się fotograf w swojej pracy - m. in. dron, polaroid, itp. Dzieci niezwykle ochoczo podejmowały próby bycia zawodowym fotografem oraz z radością same pozowały do zdjęć.
Pragniemy bardzo mocno podziękować za poświęcony czas oraz solidne przygotowanie się do zajęć! 
 




Piosenka po angielsku - Five little monkeys

 
Five little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head
Mama called the doctor
And the doctor said
No more monkeys jumping on the bed
Four little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head
Mama called the doctor
And the doctor said,
No more monkeys jumping on the bed
Three little monkeys jumping on the bed
One fell off and bumped his head
Mama called the doctor
And the doctor said,
No more monkeys jumping on the bed
Two little monkeys jumping on the bed
One fell



Plan miesięczny marzec 2019 język angielski

 

I , II tydzień marca : Wild Animals/ Dzikie zwierzęta



 

III, IV tydzień marca: Food / Żywność 

 




Wierszyk o wiośnie

 Wiosną na łące ruch się zaczyna,
wszyscy się cieszą, że mija zima,
będzie przyjemnie i będzie miło,
będzie się wreszcie boso chodziło.



Piosenka o wiośnie

 

Przyszła wiosna

 

1.Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

Teraz woła wszystkie żaby by w jeziorze zakumkały:

Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,

kum, kum, kum, kum, kum, kum.

2. Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

Zaprosiła też bociany by nad łąką klekotały:

Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

3. Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

Już skowronki przyleciały Wiośnie pięknie zaśpiewały:

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

4. Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

I motyle z biedronkami tańczą między kwiatuszkami.

La, la, la, la, la, la, la,

la, la, la, la, la, la, la, la.




Plan miesięczny- marzec 2019

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC MARZEC 2019

 

KRĄG TEMATYCZNY : W MARCU JAK W GARNCU

1. W marcu jak w garncu

2. Jak się ubrać?

3. Skąd ten deszcz?

4. Kalendarz pogody

5. Ciepło- zimno

KRĄG TEMATYCZNY : PORZĄDKI W OGRODZIE

1. Po zimie w ogrodzie

2. Ogrodnik

3. W naszym ogródeczku

4. Cebule i cebulki

5. Szukamy wiosny

KRĄG TEMATYCZNY : W   ITAJ WIOSNO

1. Wiosenne pączki

2. Witamy powracające ptaki

3. Pierwsze kwiaty

4. Witaj wiosno!

5. Zdrowie na wiosnę. 

KRĄG TEMATYCZNY : ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

1. W gospodarstwie.

2. Domy zwierząt.

3. Odgłosy z wiejskiego podwórka. 

4. Małe i duże zwierzęta.

5. Przysmaki zwierząt.




Piosenka - Pszczółka Maja- Taniec Mai

Każda mała pszczółka na zabawę pędzi już
Gucio też chce tańczyć a bez niego ani rusz
I muzykę przez całą noc świerszcz Filip będzie grał
Śpiewajmy, w nas zabawy moc to imprezowy szał

Nadchodzi Maja
śpiewem woła nas
tak szubidu i szubidej
zatańczyć razem czas

A teraz obrót
szubidubidu
i w górę ręce
szubidubidej
i teraz podskok
szubidubidu
będziemy śpiewać aż nadejdzie nowy dzień

Na parkiecie wszyscy są by razem tańczyć tak
teraz już ze wszystkich stron czekają na ten znak
i uwaga to jest to już gwiazda z wami jest
światła werble będzie show czekamy na ten gest

Nadchodzi Maja
śpiewem woła nas
tak szubidu i szubidej
zatańczyć razem czas

A teraz obrót
szubidubidu
i w górę ręce
szubidubidej
i teraz podskok
szubidubidu
będziemy śpiewać aż nadejdzie nowy dzień

 
Ach jak bardzo nie chcę aby skończył się ten bal
z przyjaciółmi się pożegnać bardzo będzie żal
jednak teraz zaśpiewajmy tańczmy jeszcze raz
i niech się zatrzyma dla nas czas

A teraz obrót
szubidubidu
i w górę ręce
szubidubidej
i teraz podskok
szubidubidu
będziemy śpiewać aż nadejdzie nowy dzień




Piosenka- BABY SHARK

Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark!

Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark!

Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark!

Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark!

Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark!

Let's go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let's go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let's go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let's go hunt!

Run away, doo doo doo doo doo doo
Run away, doo doo doo doo doo doo
Run away, doo doo doo doo doo doo
Run away!

Safe at last, doo doo doo doo doo doo
Safe at last, doo doo doo doo doo doo
Safe at last, doo doo doo doo doo doo
Safe at last!

It's the end, doo doo doo doo doo doo
It's the end, doo doo doo doo doo doo
It's the end, doo doo doo doo doo doo
It's the end!




Plan miesięczny- język angielski - luty 2019

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC LUTY 2019

 

 

1. ANIMALS/ ZWIERZĘTA

2. CITY/ MIASTO



Plan miesięczny luty 2019

  PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC LUTY  2019


 

KRĄG TEMATYCZNY : BALE, BALE W KARNAWALE

1. Wielkie bale w karnawale

2. Karnawałowe porady fryzjerskie

3. Karnawałowe stroje

4. Kolorowe balony

5. Czas na bal. 

 KRĄG TEMATYCZNY : BAŚNIE, BAJKI , LEGENDY

1. Ulubiona bajeczka

2. Bohaterowie bajek

3. Dawno, Dawno temu

4. Smutne książeczki

5. Witajcie w naszej bajce 

KRĄG TEMATYCZNY : W DAWNYCH CZASACH

1. Dinozaury- stwory z przeszłości 

2. Ślady przeszłości- węgiel

3. Ślady przeszłości- sól

4. Jaskiniowcy

5. Wulkan



Zuzanna Żyrafa- tekst piosenki

 

ZUZANNA ŻYRAFA

 

 

Żyrafa modelką chciałaby być, ma długą szyję, długie nogi też
Zielone liście i pędy wciąż je, i chodzi w szpilkach wysoka jest.

 
Zuzanna żyrafa dotyka chmur, chmur, chmur
Ma piękne oczy i uszy cud, cud, cud
Ogonkiem kręci, kolegów ma, Zuzanna żyrafa dotyka gwiazd!

 
I lubi zdjęcia, perlisty uśmiech ma. Grzywką zarzuca kosmyki swoje dwa, na dyskotekę szykuje się.
Maluje kopytka, i rzęsy też.
 
Zuzanna żyrafa dotyka chmur, chmur, chmur
Ma piękne oczy i uszy cud, cud, cud
Ogonkiem kręci, kolegów ma, Zuzanna żyrafa dotyka gwiazd!



Piosenka Little Snowflake

 

Little Snowflake


Snowflake, snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling on my head

Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling on my nose

Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling in my hand

Falling on my head
Falling on my nose
Falling in my hand

Snowflake , snowflake
Little snowflake




Piosenka Grandma and Grandpa

 

Grandma and Grandpa

 

 

 

Grandma, Grandpa

Grandma, Grandpa

Today's for you,

Today's for you

We want you to feel

Very, very special.

Yes, we do!

Yes, we do!




Plan Pracy Styczeń 2019 - język angielski

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC Styczeń  2019

Język angielski

 

 

 

 

 

 

 

I , II tydzień stycznia : This is my Family/ To jest moja rodzina

III, IV tydzień stycznia: Weather / Pogoda 

 



Plan miesięczny - Styczeń 2019

 

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC STYCZEŃ  2019

 

KRĄG TEMATYCZNY : WITAMY NOWY ROK

1. Zimowe ubrania

2. Kolory wiosny

3. Cztery pory roku.

 

KRĄG TEMATYCZNY : CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?

1. Jaki jest śnieg?

2. Kolorowy śnieg.

3. Płatki śniegowe.

4. Badanie lodu.

5. Tropy na śniegu. 

KRĄG TEMATYCZNY : ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

1. Moja babcia i mój dziadek. 

2. Zabawy z babcią i dziadkiem

3. Upominek dla babci

4. Upominek dla dziadka

5. Do zabawy. 

KRĄG TEMATYCZNY : ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE

1. Bezpieczne zabawy zimą. 

2. Zimowa rozgrzewka.

3. Zabawy na śniegu i lodzie.  

4. Lepimy bałwana.

5. Zimowi sportowcy.



TEKST PIOSENKI "WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS"

 We wish you a Merry Christmas;
We wish you a Merry Christmas;
We wish you a Merry Christmas
and a Happy New Year.



PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2018 JĘZYK ANGIELSKI

 

PLAN PRACY JĘZYK ANGIELSKI

GRUDZIEŃ 2018

 

 

 

 

I, II TYDZIEŃ GRUDNIA- JOBS/ ZAWODY

 

 

 

 

III, IV TYDZIEŃ GRUDNIA- MERRY CHRISTMAS/ WESOŁYCH ŚWIĄT



Tekst piosenki "Wróbelek"

 

Ćwir, ćwir. ćwir. przyszła zima

Ćwir, ćwir. ćwir, mrozik trzyma

Ćwir, ćwir. ćwir, do drzwi pukam

Do jedzenia Czegoś szukam

Dajcie wróbelkowi choćby parę ziaren

A on za to będzie pięknie ćwierkał stale

 

Ćwir, ćwir. ćwir , zima wszędzie

Ćwir, ćwir. ćwir co to będzie

Ćwir, ćwir. ćwir pusty brzuszek

Chlebka zjadłbym choć okruszek

 

Dajcie wróbelkowi choćby parę ziaren

A on za to będzie pięknie ćwierkał stale

 

Ćwir, ćwir. ćwir, do okienka

Ćwir, ćwir. ćwir, oczkiem zerkam

Ćwir, ćwir. ćwir , bardzo proszę

niech mi zimą ktoś pomoże

 

Dajcie wróbelkowi choćby parę ziaren

A on za to będzie pięknie ćwierkał stale



Tekst piosenki "A Mikołaj Pędzi"

 




1. Już na płatkach śniegu przyfrunęły święta
Teraz wszystkie dzieci marzą tylko prezentach
Sanie Mikołaja dzwonią dzwoneczkami
Święty Mikołaju, bądź już wreszcie tutaj z nami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.

2. Święty Mikołaju my ci pomożemy
I wszystkie prezenty szybko dzieciom rozniesiemy
Potem pod choinką siądziesz razem z nami
Też swój prezent znajdziesz w pięknym koszu z paczuszkami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.

 




PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2018

 

 

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2018

 

 

KRĄG TEMATYCZNY : Kim będę, gdy dorosnę?

1. Kucharz.

2. Krawiec.

3. Malarz.

4. Murarz.

5. Kto to taki?

KRĄG TEMATYCZNY : Grudniowe życzenia.

1. Marzenia duże i małe.

2. Piszemy list do Świętego Mikołaja.

3. Paczki, paczuszki.

4. Mikołajki.

5. Pomocnicy Świętego Mikołaja.

 KRĄG TEMATYCZNY : Święta za pasem.

1. Świąteczne porządki.

2. Ozdoby choinkowe.

3. Łańcuchy i girlandy.

4. Zapach świąt.

5. Kolorowa choinka.

KRĄG TEMATYCZNY : Świąteczne tradycje.

1. Piękne kartki i życzenia.

2. Pierwsza gwiazdka.

3. Wigilijne smakołyki.

4. Przy świątecznym stole.

5. Rodzinne kolędowanie.



Piosenka

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,
Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,
And eyes and ears and mouth and nose,
Head and shoulders, knees and toes, knees and toes.



Plan miesięczny- język angielski- Listopad 2018

 I i II tydzień listopada : MY BODY / MOJE CIAŁO
III i IV tydzień listopada : CLOTHES / UBRANIA  



Teskt piosenki Jesienne cza-cza

JESIENNE CZA-CZA-CZA

 

 

 

 

 

Kolorowa jesień już chodzi po lesie
Kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr
Wietrzyk gwiżdże cza cze w jesiennym bukiecie
A dzieci śpiewają cza – cza – cza

Ref.: Tańczymy cza cza cza
Cza cza wietrzyk gra
Liście tańczą cza czę
więc tańczę i ja. ...

Już jesienna pora, już skaczą żołędzie
Jarzębina sznur dziś czerwony ma
Jesienny czas, moc kolorów jest wszędzie
Jesienią śpiewamy cza cza cza

Ref.: Tańczymy cza cza cza
Cza cze deszczyk gra
Liście tańczą cza cze
więc tańczę i ja. ...



Plan miesięczny na miesiąc Listopad 2018

  

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC Listopad  2018

 

KRĄG TEMATYCZNY : LISTOPADOWE WSPOMNIENIA

1. Moi najbliżsi

2. Moi rodzice.

3. Zabawy z dziadkami.

4. Brat i siostra.

5. Rodzinna galeria.

KRĄG TEMATYCZNY : JESIENNA POGODA

1. Deszczowa pogoda

2. Ciemne chmury

3. Deszczowe kropelki

4. Listopadowy wiatr.

5. Jesiene ubrania. 

KRĄG TEMATYCZNY : ZWIERZĘTA DOMOWE

1. Koty i kotki

2.. Pies- mój przyjaciel

3..  Jestem opiekunem

4.. Przytul misia.

5. Kim jest weterynarz?

KRĄG TEMATYCZNY : ZIMNO, CORAZ ZIMNIEJ

1. Niezwykłe domy

2. Zimowy śpioch- Jeż

3. Kto przyleci do karmnika?

4. Nowe futerko.

5. Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę.   



Colours Song

 

Colours song

 

 

 

Red, pink, yellow, purple, green or blue,
Red, pink, yellow, purple, green or blue,
What’s your favourite colour… Please tell me do.
Is it red, pink, yellow, purple, green or blue?



PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK- JĘZYK ANGIELSKI

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK  2018

 język angielski

 

 

 

 

 

 

I i II tydzień października : FRUIT / OWOCE

III i IV tydzień października : VEGETABLES/ WARZYWA



Olimpiada w Jarzynowie- tekst piosenki

 

Olimpiada w Jarzynowie

 

 

 

Pchnięcie kulą dla selerów
Sprinty dla pietruszek
Przy kałuży dzielny burak
Ćwiczy skok na brzuszek
Pory cieszą się siatkówką
Bo są dość wysokie
Kalarepa zlana potem
Rzuca młotem

Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe

Ref.:
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie /x4

2.
Gruszki skaczą dalej dalej
Banan rzuca dyskiem
A truskawki grają w piłkę
Nożną oczywiście
Pan ananas z łuku strzela
Zawsze w tarczę trafia
A jagódka oszczep niesie
Będzie niezła jazda




Tańcowała jesień- tekst piosenki

 

Tańcowała jesień


I. Tańcowała jesień
W lesie zamaszyście.
Żółte rude i brązowe
Z drzew zrywała liście.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

II. Postrącała w parku
Żołędzie, kasztany,
Rozrzuciła na trawniku
Liśćmi przysypanym.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

III. Tańcowała jesień
W sadzie, razem z deszczem.
Jabłek, gruszek nazrywała,
Lecz jej mało jeszcze.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

IV. Z wiatrem się kłóciła,
Darła białe chmury,
Aż się słońce obudziło
I spojrzało z góry.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.

sł. St. Karaszewski

muz. Tomasz Strąk

 




Plan pracy na miesiąc październik 2018

 

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2018

 

KRĄG TEMATYCZNY : DARY JESIENI

1. Warzywa

2. Owoce

3. Grzyby małe i duże

4. Kasztany i żołędzie

5. Korale z jarzębiny

KRĄG TEMATYCZNY : DBAMY O ZDROWIE

1. Kolorowa piramida

2. U lekarza

3. W czym na spacer

4. Sałatka owocowa

5. Każdy zuch lubi ruch. 

KRĄG TEMATYCZNY : JESIENIĄ W PARKU I LESIE

1. Jesień w parku

2. Zapasy wiewiórki

3. Zwierzęta przygotowują się do zimy

4. Kolory jesieni

5. Jesień w lesie.

KRĄG TEMATYCZNY : ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

1. Malujemy

2. Tańce wybiegańce

3. Plastelinowe ciasteczka 

4. Teatrzyk kukiełkowy

5. Zabawy z piłką




Piosenka Rain, Rain, Go Away!

 RAIN, RAIN, GO AWAY!


Rain, rain, go away
Come again another day
Daddy/ Mummy/ Sister, Brother/ want's to play
Rain, Rain, Go away
Come again



Piosenka BOOGIE- WOOGIE

 

Boogie woogie

Do przodu prawą rękę daj
Do tyłu prawą rękę daj
Do przodu prawą rękę daj
I pomachaj nią
Bo przy boogie woogie trzeba pokręcić się
No i klaskać trzeba raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
I od nowa zaczynamy taniec ten
Do przodu lewą rękę daj
Do tyłu lewą rękę daj
Do przodu lewą rękę daj
I pomachaj nią
Bo przy boogie woogie trzeba pokręcić się
No i klaskać trzeba raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
I od nowa zaczynamy taniec ten

Do przodu prawą nogę daj
Do tyłu prawą nogę daj
Do przodu prawą nogę daj
I pomachaj nią
Bo przy boogie woogie trzeba pokręcić się
No i klaskać trzeba raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
I od nowa zaczynamy taniec ten

Do przodu lewą nogę daj
Do tyłu lewą nogę daj
Do przodu lewą nogę daj
I pomachaj nią
Bo przy boogie woogie trzeba pokręcić się
No i klaskać trzeba raz, dwa, trzy

Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
Boogie woogie ahoj
I od nowa zaczynamy taniec ten




Plan Pracy Wrzesień 2018 - język angielski

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2018

Język angielski

 

 

 

 

TEMAT

 

SŁOWNICTWO

I , II tydzień września: SAY HELLO!

 

 

Hello, Bye bye, Good morning, Good bye, Good evening,Good afternoon; Good night, What's your name? My name is...; How are you? I'm fine, thank you

 

 

 

 

III, IV tydzień września: Colours and numbers

 

 

 

 Yellow, Black, Pink, Grey, Brown, Purple, Red, Green, White, Blue, Silver, Gold; One , two, three, four, five, six, seven,eight, nine, ten, eleven, twelve

 

Rain , rain, go away!- piosenka

 




Plan pracy na Wrzesień 2018

 

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2018

 

KRĄG TEMATYCZNY : W PRZEDSZKOLU

1. Pierwszy dzień  w przedszkolu.

2. Dzielne przedszkolaki.

3. Mój znaczek.

4. W szatni..

5. Łazienkowe skarby.

KRĄG TEMATYCZNY : WAKACYJNE WSPOMNIENIA

1. W naszej sali.

2. Bawimy się razem.

3. Jesteśmy dla siebie mili

4. Nasze zabawki

5. Zabawy w ogrodzie.

KRĄG TEMATYCZNY : JESTEŚMY BEZPIECZNI.

1. Mój dom- tu się czuję bezpiecznie

2. Moja droga do przedszkola

3. Zebra na ulicy

4. Sygnalizator

5. Dźwięki ulicy

KRĄG TEMATYCZNY : DBAM O SIEBIE I O ŚRODOWISKO

1. Moje ciało

2. Czyste ręce

3. Dbam o higienę. 

4. Moja buzia.

5. Dbam o porządek.