Tematy kompleksowe w miesiącu wrześniu:

Tematy kompleksowe w grupie ,, Krasnoludki' - WRZESIEŃ

 KRĄG TEMATYCZNY : W przedszkolu

 

KRĄG TEMATYCZNY : Moja miejscowość

 

KRĄG TEMATYCZNY: Ja, ty i środowisko.




Tematyka zajęć w maju w grupie Krasnoludków :)

I tydzień: W krainie muzyki.
1. Jaki to instrument?
2. Gramy na instrumentach.
3. Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości.
4. Jak radzę sobie z hałasem?
II tydzień: Wrażenia i uczucia.
1. Co mnie cieszy?
2. Co zrobić, gdy chce mi się płakać?
3. Ciemność jest niezwykła!
4. Jak śmiesznie wygląda Strach!
5. O czym opowiada nam muzyka?
III tydzień: Zwierzęta duże i małe.
1. Gdzie mieszkają dzik, żmija i łoś?
2. Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?
3. Ale w zoo jest wesoło?
4. Kto mieszka w lesie?
5. Wiem, jak bezpiecznie chodzić po lesie!
IV tydzień: Święto Mamy i Taty.
1. Kwiatek dla mamy.
2. Zrobię portret taty.
3. Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?
4. Kocham Cię, Mamo! Kocham Cię, Tato!
5. Czego życzyć rodzicom z okazji ich święta?



Tematyka zajęć w kwietniu.

I tydzień: Wielkanoc.
1. Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?
2. Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych?
3. Co włożymy do koszyka wielkanocnego?
4. Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?
5. Czym różni się pisanka od kraszanki?
II tydzień: Praca rolnika.
1. Z wizytą u babci i dziadka na wsi.
2. Siejemy rzeżuchę.
3. Pieczemy chleb.
4. Jakie maszyny pomagają rolnikowi?
5. Cały rok na wsi.
III tydzień: Dbamy o naszą planetę.
1. Jestem przyjacielem przyrody.
2. Cieszę się piekną i zdrową Ziemią!
3. Czy to się jeszcze przyda?
4. Po co nam prą?
5. Co zrobię dla Ziemi?



Luty - tematyka zajęć w grupie krasnoludki...

I tydzień: Baśnie, bajki, legendy.
1. Z jakiej jestem baśni?
2. Jestem kulturalnym widzem.
3. Czy jestem molem książkowym?
4. Czy to prawda, czy nieprawda?
II tydzień: Bale w karnawale.
1. Czy zatańczysz ze mną?
2. Jak ubiorę się na bal?
3. Idę do fryzjera.
4. Po co ten bal?
5. Karnawał.
III tydzień: W dawnych czasach.
1. Dlaczego dinozaury wyginęły?
2. Skąd się wziął węgiel?
3. Dlaczego ludzie mieszkali w jaskiniach?
4. Jak zrobić wulkan?
5. O czym mówią nam skamieniałości?
IV tydzień: Wynalazki.
1. Czym podróżowano dawniej?
2. Do czego służy komputer?
3. Halo, to ja!
4. Wyruszamy rakieta w kosmos.
5. Co można jeszcze wynaleźć?



Tematyka zajęć w miesiącu styczniu w grupie krasnoludków...

Tematy kompleksowe:
I Babcia i Dziadek:
- zabawy z babcią;
- upominek dla babci;
- zabawy z dziadkiem;
- upominek dla dziadka;
- wspólne zabawy z dziadkiem i babcią.

II Wszędzie biało:
- gdy śnieg jest biały;
- kto lubi lody;
- mrozem malowane;
- na dalekiej Północy;
- na Antarktydzie.



W grudniu...

Tematyka:
I tydzień: Już blisko zima - ubieramy się ciepło.
1.Ubrania na zimne dni.
2. Guzik z pętelką.
3. Ciepło w nóżki.
4. Milutko, cieplutko.
5. Krawcowa.
II tydzień: Choinkowe ozdoby.
1. Pawie oczko do nas mruga.
2. Kolorowe łańcuchy.
3. Aniołki.
4. Gwiazdki.
5. Ubieramy choinkę.
III tydzień: Spotkanie przy wigilijnym stole.
1. Już pachną święta.
2. Nakrywamy do stołu.
3. Jak to było w Betlejem.
4. Prezenty mikołajkowe.
5. Przedszkolne kolędowanie.




Ważne - informacja dla Rodziców.

Grupa “Krasnoludki" liczy 23 dzieci, w tym 9 dziewczynek  i 14 chłopców. W grupie znajduję się 8 dzieci 3-letnich i 15 dzieci 4-letnich. Grupa krasnoludki jest grupą żywą, która lubi zabawy muzyczno-ruchowe, pobyt na świeżym powietrzu, jednak wymagająca dużo dyscypliny. Wrzesień poświęcony był głównie na adaptację dziecka do warunków przedszkolnych. Większość dzieci pomyślnie przeszła proces adaptacji. W październiku przeprowadziłam obserwację dzieci. Ogólny rozwój motoryczny i samodzielność dzieci jest na poziomie zadawalającym. Dzieci potrafią w ciągu dnia kontrolować swoje potrzeby fizjologiczne i korzystać z toalety z mniejszym lub większym wsparciem dorosłego. Większość dzieci potrafi się sama rozebrać, natomiast zakładanie elementów ubrań wymaga niekiedy jeszcze pomocy nauczyciela. Wszystkie dzieci potrafią prawidłowo spożywać posiłki i posługiwąć się sztućcami, z wyjątkiem niektórych dzieci. Sprawność manualna dzieci jest na poziomie zróznicowanym. Większość dzieci potrafi prawidłowo trzymać narzędzia pisarskie podczas wykonywanych prac. Prace plastyczne pojedynczych dzieci bywają często nieskończone. Staram się ćwiczyć te czynności codziennie, aby dzieci polubiły zabawy w rysowanie, a przy okazji już na tym etapie rozwoju opanowywały stopniowo czynności grafomotoryczne. Rozwój społeczny kształtuje od początku roku szkolnego. Dzieci poznały formy grzecznościowe i staram się, aby jak najczęściej je stosowały w stosunku do osoby dorosłej, jak i do swoich kolegów. Są w grupie dzieci, które wykazują dużą wrażliwość emocjonalną, u których pojawiają się napady złości i agresji. Zdarza się, że z powodu frustracji czy braku zaspokojenia określonych pragnień stosują przemoc wobec innych dzieci, aby zdobyć określony cel. Nie wszyscy radzą sobie z układaniem układanek, puzzli. Nie odpowiadają na pytania dotyczące wysłuchanego utworu. Poziom w tym zakresie jest przeciętny.
Wnioski do dalszej pracy: 
1. Doskonalenie sprawności manualnej.
2. Rozwijanie percepcji słuchowej.
3. Kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej.
4. Niwelowanie nieporządanych zachowań.




Pan Listopad...

W listopadzie dzieci z grupy krasnoludki będą mówiły o:

I tydzień: Przygotowania do zimy.
1. Pamiętamy o naszych ulubieńcach.
2. Odloty ptaków.
3. Zwierzęta też myślą o zimie.
4. Domowa spiżarnia.
5. Z mamą w kuchni.

II tydzień: Moja rodzina.
1. Moja mama.
2. Mój tata.
3. Z rodziną jest fajnie.
4. Z rodziną u fotografa.
5. Kim będę, gdy dorosnę?

III tydzień: Na poczcie.
1. Listonosz.
2. List i pocztówka.
3. Koperta i znaczek.
4. Wysyłamy listy i paczki.
5. Bawimy się w pocztę.

IV tydzień: Pomagamy zwierzętom.
1. Goście za oknem.
2. Dokarmiamy ptaki.
3. Kogo spotkasz zimą w lesie?
4. Przy paśniku.
5. W schronisku.



W październiku w grupie krasnoludków...

Tematy kompleksowe:
I Grzyby:
  • Jesienny las.
  • Grzybobranie.
  • Muchomorów nie zbieramy.
  • Grzyby marynowane i suszone.
  • Borowik - król grzybów.
II Jesienią w parku:
  • Jesienne drzewo.
  • kasztany i żołędzie.
  • Jarzębinowe korale.
  • Mieszkańcy parku.
  • Zabawy w parku.
III Jesienią w lesie:
  • Leśne drzewa.
  • Dary jesieni.
  • Kto mieszka w lesie?
  • Leśne śpiochy.
  • Leśniczy.
IV Jesienna szaruga:
  • Pada i pada.
  • Jesienna szaruga.
  • Ubranie na jesienne chłody.
  • Kolorowy świat.
  • Jesienna orkiestra.



We wrześniu w grupie Krasnoludków:

Drodzy Rodzice! 

Pierwsze dni w przedszkolu za nami. Jak wiadomo jest to bardzo stresujący czas dla Waszych pociech, jak i dla Was Kochani Rodzice. Rodzice odgrywajcie niebagatelną rolę w przygotowaniu dziecka do pójścia do przedszkola - szczególnie, kiedy dziecko idzie do niego po raz pierwszy. Każdemu z nas zależy na tym, by dziecko czuło się w grupie dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Ważne jest, aby pozytywnie nastawiać dziecko do przedszkola i dotrzymywać mu obietnic np. kiedy mówcie dziecku, że odbierzecie go po obiadku to proszę go po obiadku odebrać. Takie przekazy mają na celu wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa. Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie układała się pomyślnie. 
W razie pytań jestem dostępna pod nr telefonu: 798-126-342.

Pragnę również przypomnieć, że dziecko które ma katar lub kaszel pozostaje w domku.

W tym roku szkolnym ubezpieczają Państwo dzieci we własnym zakresie.

Pozdrawiam Marlena Małecka


Tematy kompleksowe:

I Tydzień: W przedszkolu.
1. Moje przedszkole.
2. Mój znaczek.
3. Umiemy się przywitać i pożegnać.
4. Bezpieczne zabawy.

II Tydzień: Droga do przedszkola.
1. Moja droga do przedszkola.
2. Mój dom.
3. Sygnalizator.
4. Zebra.
5. Policjant.



Ogłoszenie!

Drodzy Rodzice!
W związku z odwołaniem zebrań w naszym Przedszkolu w razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny: 798-126-342.          Proszę o zabranie i podpisanie dla dziecka dodatkowego zestawu ubrań, aby w razie czego można było dziecko przebrać.
Pozdrawiam Marlena Małecka